Als arts ervaart u een enorm hoge werkdruk, waarbij vooral de administratieve taken veel tijd vergen. Tijd die u eigenlijk liever spendeert aan uw patiënt. Dit is nu echter eenmaal noodzakelijk en in sommige gevallen ook een verplichting, zoals bij de elektronische facturatie. Als arts hebt u vanaf september 2023 twee jaar de tijd om aan deze verplichting te voldoen.
Graag geven we hieronder 4 voordelen van elektronisch factureren:
- Tijdswinst
De elektronische facturatie is eenvoudiger en verloopt sneller dan de papieren facturatie. Dit omdat het proces volledig digitaal en geautomatiseerd is. U hoeft geen boekjes meer te tellen of papieren te verzenden waardoor u veel tijd bespaart. Als u gebruik maakt van het derdebetalerssysteem kan u ook rekenen op een snellere terugbetaling van de mutualiteit.
- Toegankelijkheid
De behandeling van de facturatie verloopt volledig digitaal. Daardoor hebt u vanuit elke locatie toegang tot uw facturatie- en betalingsgegevens, zolang u een internetverbinding hebt.
- Veilig
De facturatie verloopt in een veilige en betrouwbare omgeving.
- Opvolging
Standaard kunnen een aantal rapporten opgehaald worden. U kan de gegevens ook digitaal exporteren.